woensdag 4 oktober 2017

Treasure House


Tja... Die sjaals moesten dus maar even wachten, ook al waait er een frisse wind vandaag.
Er stond daar een glazen potje naar mij te wenken.
Van dat glazen potje maakte ik een huisje waarin je kleine, gevonden schatten kan opbergen.

Eventhough there is a cold wind outside, the scarves I'm making had to wait.
There was this little jar calling my name.
I made a house of that jar, a home for all those little treasures.



Het dakje kan er af, zodat de gevonden schatten in het huisje bewaard kunnen worden.
Schatten zoals mooie kiezeltjes, bijzondere knikkers, kleine briefjes, juweeltjes,...

The roof can be removed, so you can actually store your trinkets inside the house.
Little treasures like beautiful pebbles, special marbles, jewelry or little notes,...


Na het omhaken volgde het leukste gedeelte: de versiering!
Deze keer gebruikte ik vilt voor de raampjes, het deurtje en enkele bloemetjes.
Mijn festonsteek (rondom de deur) moet ik dringend nog eens oefenen zo te zien ;-)

After crocheting the wall and the roof, the fun part was there: decorating!
This time I used felt for the windows, the door and some flowers.
Have to practice my stitching though!

 

En toen kon ik eindelijk fotootjes maken in onze achtertuin.
Er waren enkele gaten in het beton en daar hadden we deze zomer mini-woestijntuintjes in gemaakt.
Daar paste dit huisje goed bij!
Het muurtje op de achtergrond lijkt wel zo'n typische Frans leistenen muurtje hé?
In werkelijkheid zijn het allemaal oude stoeptegels die we gestapeld hebben.

And then I could take pictures, right in our backyard.
Last summer we made some small 'desert-gardens' in the holes of an old terrace.
This house fitted in there perfectly!
The wall in the background of the picture does seem like a typical French stony wall, doesn't it?
But in fact we just piled up some old sidewalk tiles.



Nu maar weer verder met de sjaals... want brr!
Morgen toch eerst eens checken of er niet iemand in mijn huisje is komen wonen...

Now back to the scarves, I could really use one right now!
But tomorrow, first thing in the morning, I'll check my house, to see if there has someone moved in...


Sigrid x



54 opmerkingen:

  1. Wat een gaaf schattenhuisje!! Ben er helemaal weg van

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Manon! Ben zelf ook blij met het resultaat :-)

      Verwijderen
  2. Wat een super leuk idee, bedankt voor de inspiratie :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig, wat een leuk idee en super uitvoering!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Your treasure house is beautiful, it would make a lovely gift for someone special, they would certainly treasure it.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you so much Polly! That's so sweet of you.

      Verwijderen
  5. Wat een schattig huisje, mooi afgewerkt in frisse kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat huisje staat vast niet lang leeg, het is gewoon te schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Reacties
    1. Thank you for linking this lovely Treasure House with Wool on Sundays :)

      Verwijderen
  8. Schitterend dat huisje ! Knap gedaan !

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Tinne! Ik vond het heel leuk om te maken :-)

      Verwijderen
  9. Haha! Had je het niet verteld met de stoeptegels, zou het niemand hebben gezien. Het ziet er op de fotos echt uit als zo'n duur muurtje uit natuursteen (echt niet te betalen).
    Én raar, maar waar: ik heb net een paar grote glaspotten opbewaard, om er huisjes van te haken, om ze dan buiten in de tuin op te stellen - die idee met vilt zal ik vermoeddelijk overnemen ('t is toch maar voor buiten te staan, hé).
    Echt een leuk huisje - komen er nog meer?
    Groetjes,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super dat je hetzelfde idee had! Ben benieuwd naar jouw huisjes!
      Misschien volgt er nog wel eentje, maar ik moet nu toch echt eerst verder met de sjaals...

      Verwijderen
  10. Reacties
    1. Hihi, af en toe laat ik mijn fantasie eens de vrije loop :-)

      Verwijderen
  11. Wat een schattig schattendroomhuis! En je wordt vanzelf nieuwsgierig naar wat er in zit...
    Is het al bewoond?
    En die stoeptegelmuur is gaaf verzonnen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Elizabeth! Ik ben niet zeker of het al bewoond is, maar het dakje stond wel scheef vanmorgen... :-)

      Verwijderen
  12. Ach zo lief & mooi gemaakt ...
    Precies ook een kabouterhuisje ...
    Fijne donderdag ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, het dak deed me ook denken aan een paddenstoeltje.
      Dankjewel Valerie!

      Verwijderen
  13. Hey Sigrid,
    Wat een ontzettend leuk en lief huisje. Super leuk om allerlei schatten te bewaren.
    Misschien komt er wel een kabouter voorbij, op zoek naar een huisje ;-).
    Fijne donderdag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Emily! Ja, wie weet komt er idd een kabouter in ;-) Hij moet wel via het dak, want het deurtje kan niet open... Misschien moet ik nog een verbeterde versie maken :-)

      Verwijderen
  14. Wat weer een leuk huisje in jouw verzameling. En gestapelde stenen muurtjes, altijd mooi....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oooo wat heb je dat huisje geweldig leuk versierd. Die bloemetjes erop zijn echt lief. Handig dat het dakje eraf kan.
    Groetjes Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Your new house is divine Sigrid! Are you going to use it as decoration for the garden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank's Maya! No, I'm afraid it gets ugly in the rain. I only put it there for the picture. I'll probably give it to a little girl who loves this kind of cute stuff :-)

      Verwijderen
  17. superleuk huisje, je brengt mij op een ideetje door de vorm , maak er ook eentje voor halloween, met zwart en oranje en fluo groen zou perfect zijn, een bezempje aan de deur, misschien een paar schoentje aan de deur, ik kan het niet gek genoeg bedenken, spijtig ontbreekt het mij aan tijd, en proficiat met je dekentje op freubelweb, als ik mij niet vergist heb dat je daar al eens opgestaan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tof idee!! :-)
      Hm, ik kan het mij zelf eventjes niet herinneren dat ik daar al eens op gestaan heb, maar het zou kunnen hoor. Alleszins, dankjewel dat je zo blij bent voor mij!!

      Verwijderen
  18. Wat een lief huisje!
    En nu weer verder met de sjaals ... die kunnen zeker om met dir herfstige weer ...
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja dat heb je soms hè. Ook al ben je eigenlijk met iets anders bezig dat dit dan eerst moet gebeuren. En dat is maar goed ook want het huisje is prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Aangezien ik fan van Belgische huisjes ben spreekt deze mij ook erg aan! (Woont er ondertussen al iemand? XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een superleuk idee van je huisje. Het eerste wat in mij opkwam toen ik het zag was de uitdrukking: het dak eraf! :D

    Liefs,
    Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een schatje, het lijkt wel een kabouterhuisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk idee om een schattenhuisje te haken. Kinderen kunnen ook dingen opschrijven en tekenen en in dit huisje bewaren. Dan is het meer een gedachtenhuisje. Echt een herfsthuisje dat er mooi uitziet.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een leuke variatie op je huisjes verslaving. :-)

    BeantwoordenVerwijderen