zaterdag 4 februari 2017

Granny Spiration II : Granny Phone Cozy




Another month, another Granny Spiration!

Thank you all for visiting our first Granny Spiration Party!
Micheline, your "Scarf of the month" was most viewed on the link party!!
And the winner of the Etsy Gift Card was Lee Douglas.
This month we're having again a link party and a giveaway, but first I'd like to show you my new phone cozy:


Een nieuwe maand, een nieuwe 'Granny Spiration'!
Dank jullie wel voor de reacties en het linken van jullie creaties op onze eerste Granny Spiration!
Micheline, jouw "Sjaal van de maand" werd het meest bekeken!
De winnaar van de Etsy Gift Card was Lee Douglas.
Ook deze maand is er weer een link party én een giveaway, maar eerst wil ik jullie mijn nieuwe gsm-hoesje laten zien:




Mijn creatie voor de Granny Spiration van februari is een gsm-hoesje gemaakt uit één granny square!
Eenvoudig en snel te haken, maar je kan er eindeloos mee variëren.
En het leukste vind ik dat de sluiting zo makkelijk is: ik haakte simpelweg een elastiekje mee!


My creation for this month's challenge is a phone cozy made from one granny square!
Easy and fast, but you can go all the way with the colours you like.
And the most fun part is, that the toggle is too simple: I crocheted an elastic band along!



HOW TO

Do you see what I mean?
First you make a solid square ( "solid-granny-square-for-beginners" on Ravelry for free ),
then you sew the bottom and one long side,
then you take the elastic band (blue on the pictures above) and a different colour of yarn ( makes it easy for you to see where the opening is ).
Make an edge of dc's (UK), taking an elastic band with you on the back side while crocheting the edge. And... ready!
Ofcourse this square cozy fits best if your phone is twice as wide as it is high...
Check this first, and try to fit the square. 
I used 7 rows, but perhaps you're phone is smaller and 6 rows can do the job.
Because of the elastic band, your phone stays in his cozy, I could even hold it upside down, without losing my phone!  
Make sure the elastic band is smaller than your phone ofcourse!


UITLEG

Snap je wat ik bedoel?

Eerst maak je een gesloten granny square ( zie filmpje ), daarna naai je de zijkant en onderkant dicht.
Daarna neem je een elastiekje ( dat blauwe op de foto's hierboven bv. ) en een andere kleur garen.
Door die andere kleur zie je snel wat de bovenkant is van je hoesje.
Je haakt een rand van vasten bovenaan terwijl je het elastiekje meehaakt... en je hoesje is klaar!
Natuurlijkt past dit hoesje het best als je telefoon 2 keer zo hoog is als breed.
Kijk dit eerst even na en pas je granny aan, zelf had ik 7 rijen nodig, maar misschien kom je er al met 6 rijtjes.
Door het elastiekje blijft je telefoon echt goed in het hoesje, ik kon de mijne zelfs ondersteboven houden zonder dat hij er uit viel!  Let wel op dat het elastiekje smaller is dan je telefoon natuurlijk!


En nu terug naar de linkparty, bloghop en giveaway!

Op het blog van Alexandra zie je wat zij heeft gemaakt en kun jij jouw granny-creaties linken.
Dat mogen oudere werkjes zijn, dat hoeven ook geen echte granny squares te zijn, maar het mag ook iets zijn dat geïnspireerd is op granny's.
Om mee te doen met de giveaway, heb je de rafflecopter nodig.
Dus je werk linken, is geen deelname aan de giveaway ( Sorry als ik dat vorige keer niet duidelijk had gemaakt. In Amerika werkt dit namelijk anders! ).
Je kan deze maand 2 bollen garen winnen (Yarn Bee's Andres Alpaca Yarn).
Hieronder een lijstje van de blogs die ook meedoen aan de 'Granny Spiration':


And now back to the linkparty, bloghop and giveaway!

You can link up your projects on EyeLoveKnots and see what she has created.
You can link up your creations from some time ago, it doesn't have to be something you made only recently, and it doesn't have to be something with granny squares as long as it's inspired by granny squares.
To enter the giveaway, you need the rafflecopter.
This month there are 2 skeins of Yarn Bee's Andres Alpaca Yarn.
These are the blogs to visit to see more Granny Spiration:








To end this post, I show you a sneak preview of what's coming up on my blog next time:

Om deze post af te sluiten, toon ik je alvast een sneak preview van waar ik intussen mee bezig ben:





Happy weekend,
Sigrid x





45 opmerkingen:

  1. Hallo Sigrid,
    mijn oudste heeft gisteren een nieuwe GSM gekocht (de oude is dan toch een paar keer te veel op de grond gevallen), dus zou een hoesje goed van pas komen - ik zal het hem eens vragen, als hij weer thuis komt.
    Prettig weekend,
    Marjan
    P.S.: Het ziet er naar uit als of ons volgende keer heel veel kleur verwacht! Joepi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, volgende keer iets kleurrijks :-) Ik word zelf al vrolijk van het haken met al die kleurtjes!

      Verwijderen
  2. Happy weekend to you too! Your granny phone cosy idea is simple but it works. I like that you just crochet the elastic directly to the opening- clever!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank's Marion, it doesn't always have to be difficult, does it? I always want to grab my phone as quickly as possible, so I had to make the opening very easy. It really works :)

      Verwijderen
  3. love granny squares and this idea is very good!!! Visiting from Annemarie's link party :)
    Demi
    http://madebydemi.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. eenvoudig, praktisch en superelegant! Alweer grandioos Sigrid!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Simpel maar leuk en vooral doeltreffend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voilà, en meer maar dat niet zijn hé ;-) Dankjewel x

      Verwijderen
  6. Well, this is ingenious! As a granny lover I think this is one fantastic use of grannies!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Origineel, je gsm-hoesje. Benieuwd naar je volgend project, ziet er kleurrijk uit.
    Nog een fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Martine, ik amuseer me echt met het volgende project :-) hihi

      Verwijderen
  8. Wat een leuk en origineel idee om je een granny square dubbel te vouwen, ik zie eindeloze mogelijkheden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ja, ik kreeg zelf tijdens het haken ook nog heel veel ideetjes!

      Verwijderen
  9. Super handig gedaan met dat elastiek in de laatste toer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Great post ,very creative

    http://www.styleofzion.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een mooi en handig hoesje, Sigrid.
    En ik ben nu al fan van het project vol kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, heel fijn om te haken, met al die kleurtjes :-)

      Verwijderen
  12. Hey Sigrid,
    Wat een super leuk en handig hoesje. Heel mooi.
    Fijne zondag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou zeg, plaats je zo vaak een reactie op mijn blog staat jouw blog niet eens bij mijn favorieten. Ga ik dus meteen verandering in brengen.
    Wat een mooie en vrolijke haakwerkjes zie ik allemaal hier.
    Bij mij staat het haken op dit moment een beetje op een laag pitje, maar misschien vind ik hier genoeg inspiratie om het weer op te pikken.
    Fijne zondag.
    Groetjes Marja
    🌷🌷🌷

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's lief Marja ( maar ik had daar zelf nog niet eens op gelet hoor, ik volg blogs omdat ik ze leuk vind, niet om een volger bij te krijgen - maar ik waardeer het wel hoor :-)

      Verwijderen
  14. Wat leuk gedaan Sigrid!! Dankjewel voor je uitleg erbij!
    Je nieuwe project ziet er zo fleurig uit!! Benieuwd wat het gaat worden!

    Ik ga mij verdiepen hoe ik ook mee kan doen ;-)

    Fijn weekend verder!

    Groetjes Marijke
    (zusjeknus.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Het plan was dat het fleurige haakwerk iets van yarnbombing werd, maar nu toch weer van idee veranderd...
      ps: Zou leuk zijn als je meedeed!

      Verwijderen
  15. Wat een grappig hoesje! En niet zo moeilijk. Je laatste foto is prachtig, de kleuren spatten ervan af. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Very cute! I love granny squares and how addictive they are:) Your cozies are pretty and useful. Great job!:)

    Have a wonderful day!:))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes, granny squares are addictive indeed!
      Thank you for visiting!

      Verwijderen
  17. That elastic is such a smart idea! I really like the solid color version, but when I saw the two-color one: Wow! (Cute bag, too!)
    Have a great day!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank's Jenny ( and the bag with the cat picture on is my favorite bag :-) )

      Verwijderen
  18. Wat een leuk hoesje! En inderdaad heel simpel, maar een gaaf resultaat! Handig om aan de bovenkant een elastiekje mee te haken, zodat de telefoon er niet uit kan vallen. Mooie kleuren heb je gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie kleurtje bij je sneak previeuw! Ben benieuwd wat het gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, het zou eerst een 'yarnbomb' worden, een jas voor een lantaarnpaal dus.
      Maar nu wil ik er graag iets anders mee doen.. :-)

      Verwijderen
  20. Je preview is om te watertanden! 'Lente!!!' roepen deze granny's.
    En wat een super-tip, dat elastiekje meehaken. Eentje om te onthouden.
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. I love a good granny square, this is such a cute idea.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hi there
    Just stopped by to let you know that I featured this on my Round Tuit post this week!
    A Round Tuit 349
    Thanks again for linking up to A Round Tuit Hope you have a great week!
    Jill @ Creating my way to Success

    BeantwoordenVerwijderen