zondag 4 december 2016

Christmas Yarnbombing


Ergens hier niet ver vandaan...
zag je plots deze 'candy cane' staan!

Somewhere not so far from here...
suddenly a candy cane appeared! 


Daar stond ik, met mijn gehaakte lap, en naald en draad...
En toen begon het natuurlijk ook nog te regenen!

Maar ik beet door.
De volgende dag snel teruggegaan voor zonnige foto's.
Opdracht volbracht;
Een beetje fantasie waar je het niet verwacht!

There I was, with my crochet, needle and yarn...
My excitement quickly diminished as the rain fell down!

But I did the job.
A little bit of fantasy where you least expect it.
And the next day I went back for pictures with sunshine.




Om heel eerlijk te zijn?
Ik durfde het niet op een plek waar veel mensen voorbijkwamen,
dus deed ik het hier... lekker rustig, dicht bij de natuur.

Maar het smaakt naar meer.
In de lente, wanneer niemand het verwacht,
gooi ik nog zo'n haakbommetje neer!

To be perfectly honest?
I didn't have the guts to do it on a crowded place,
so I chose this tree... somewhere quiet, close to nature.


But it felt good!
I'm thinking of another yarnbomb...
Maybe in springtime...
( To be continued! )





Iemand al een idee voor de volgende keer?

Is there someone with a funny idea for next time?



Sigrid x



PS: Voor degenen die van deze omstreken zijn ( het randje van Vlaams-Brabant, België ), heb ik wel een tip waar dit zich bevindt:
'Het is in de buurt van een kerkje van een kleine deelgemeente van Scherpenheuvel-Zichem'



45 opmerkingen:

  1. Wat schrijf je dat mooi, een beetje fantasie waar je het niet verwacht. Ik vind het prachtig, goed gedaan.
    Ik zag in het dorp waar mijn man opgroeide een bruggetje verpakt in granny squares, een gezamenlijk project van veel vrouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :-)
      Ja, hier in de omgeving zijn ook allerlei palen, bomen en delen van gebouwen ingepakt met breiwerk.
      Ook van gezamenlijke projecten. Leuk, alles krijgt wat meer kleur zo!

      Verwijderen
  2. Super leuk gedaan! IK heb ook ooit eens een stukje toegevoegd aan een wild haak project en vond het ook spannend dus ik begrijp je gevoel. Jij hebt in ieder geval weer wat kleur gebracht en vast ook glimlachen op verschillende gezichten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :-) Ik hoop inderdaad dat een paar mensen er van zullen kunnen genieten!
      Lijkt me ook leuk om samen met anderen te doen, misschien toch eens wat handwerkers in de buurt bij mekaar zoeken... hihi

      Verwijderen
  3. Dat ziet er ontzettend leuk uit. Geweldig! Wel nieuwsgierig naar je volgende uitspatting!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Sigrid,
    de idee is niet van mij, maar ik heb er al aan gedacht, het in de tuin te doen: gehaakte vlinders in bomen. Is niets voor de lente, of voor de zomer, maar perfekt in de trieste winter, als de takken toch leeg zijn.
    Prettige zondag,
    Marjan
    P.S.: Hier in de Eifel rijdt er iemand met een Twingo, volledig in granny squares verpakt - ik ben er echt jaloers op!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, in de winter is het mooier om zoiets in de bomen te hangen, je hebt gelijk!
      En die Twingo... zou ik ook wel willen!!

      Verwijderen
  5. Hey Sigrid,
    Wat ziet het er ontzettend leuk uit. Echt super gaaf gedaan. Respect dat je het aandurft haha. Ik ben benieuwd naar je volgende yarnbombing. hihi.
    fijne zondag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Emily! Ik heb nog geen flauw idee naar de volgende keer toe... eerst nog even andere projectjes afwerken :-)

      Verwijderen
  6. Wat leuk! Knap gemaakt en knap dat je dat durft! Het ziet er echt heel leuk uit, een beetje kleur op straat, daar word je vrolijk van!
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Jonneke!! Dat was inderdaad één van de redenen dat ik het deed: een beetje kleur op straat, want alles ziet er zo grijs uit (vooral in de winter).

      Verwijderen
  7. Oh tof, chapeau dat je de boom ingepakt hebt, heel origineel.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kan me voorstellen dat e een beetje om je heen keek tijdens het vastnaaien. Wel heel leuk dat je het gedaan hebt.
    En prachtig geschreven inderdaad, zoals Ageeth ook zegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, zo tof gedaan! Chapeau zeg!
    Charlotte@Charami.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuk! Zo vrolijk. En ik snap wel dat je dat spannend vond!!

    Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Reacties
    1. Dankjewel Sofie! Fijn, zo'n compliment van jou!

      Verwijderen
  12. O Sigrid dat heb je leuk gedaan ..echt geweldig
    en wat leuk hoe dat hoe dat verteld ( schrijft ) ik zie het helemaal voor me ..
    heel veel groetjes en een fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Stoer, dat je dat gedaan hebt. Ik dacht gisteren terwijl we aan het wandelen waren aan mensen die zulke dingen doen en bekeek zo eens waar ik dan iets zou achterlaten. Grappig om dan bij jou te lezen dat jij het echt gedaan hebt :-)
    Wie weet wat ik nog eens doe...
    Groetjes, Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja!! Laten we er een hype van maken ;-)
      Benieuwd.... Go, go, go Roelien!

      Verwijderen
  14. :-):-):-) (Er verscheen een instant-glimlach op mijn gezicht)
    Super gedaan!
    Ik kan wel begrijpen dat je voor de eerste keer voor een rustig plaatsje hebt gekozen. ;-)
    Volgende keer een boom volhangen met gehaakte paaseitjes?! Dat kan je doen, door er gewoon voorbij te wandelen en afentoe een eitje omhoog te gooien.

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ik zie mij daar al lopen, eitjes omhoog gooien terwijl ik kalmpjes voorbij loop ;-)

      Verwijderen
    2. Als je dat gaat doen, laat het mij dan weten, dan kom ik kijken. ;-)

      Verwijderen
  15. Wat gaaf, dapper, creatief, mooi, bijzonder en en en.... Top! Ben trots op je!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. It looks great! thank you for leaving such lovely comments on my blog. :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat grappig. En leuk! Ik heb zoiets ook al een tijdje in mijn hoofd. Maar heb het nog niet gedurfd...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ik dacht echt dat ik de enige was, die dat niet goed durfde, maar nu blijkt iedereen toch een beetje drempelvrees te hebben...
      Maar als ik het durf, dan jij ook hoor Daphne! Benieuwd! :-)

      Verwijderen
  18. That is so awesome Sigrid!! I just love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. mensen met een hoekje af, voor mij dik ok, fijn ideetje,
    Micheline

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha! So cute!

    I would love for you to share this with my Facebook Group for recipes, crafts, tips, and tricks: https://www.facebook.com/groups/pluckyrecipescraftstips/

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hi there
    Just stopped by to let you know that I featured this on my Round Tuit post this week!
    A Round Tuit 340
    Thanks again for linking up to A Round Tuit Hope you have a great week!
    Jill @ Creating my way to Success

    BeantwoordenVerwijderen